Nära döden upplevelse

Mams skulle ut och gå med hundarna och ville att
jag skulle följa med. Men iom att jag inte klarar av att gå
fick jag "åka" häst. Med värmekudden inproppad i overallen
gav vi oss ut i skogen. Men iom att min häst är ung, så... ja,
är han inte van vid så mycket saker. Och när jag rider barbacka
har jag inte världens bästa balans (barbacka är utan sadel).
Vi skulle passera en väg, eller ja, gå på vägen en bit för att sedan
snedda upp i skogen. Men när vi är där kommer en jättestor
lastbil med släp, mamma försöker vifta o greja så den skulle sakta
ner, men nej nej... Silfri for upp o först upp mot vägen, sen ner i ett
brant dike för att sedan tvärvända. Jag höll på att flyga av så det
bara smala om det! Lastbilen fick stanna iaf när han såg vad som
hände... uusch. Jag satt och skaka av rädsla hela turen sen.
Hjälp. Jag hatar lastbilar.





Det är vitt ute, i like.
Dock är man otroligt läcker i skoteroverall & mössa under hjälmen.
Hej äggskalle, heeeeeeej! :)


Nu ska jag lägga mig i soffan & dricka te.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0