Julmust

Jag är galen i julmust - helt tokig.
Hemma nu, efter ha varit på jobbet.. sen tandläkaren.
Gick superbra. Höhö.
Nu ska vi äta god mat här hemma & efter blir det
en liten mumsig efterrätt, och finalen i bonde söker fru!
Efter det är det väl tajm & sova oxo, Fredrik kommer över
och jojnar. Det är bra, jag gillar.

Förresten, bakade ju lussebullar på jobbet idag.
Eller som några sa; russebullar.
Min första jul med småbarn. Jag dog av skratt.
Dem var så söta när dem satt med en degklump,
som mer liknade gul slime, och som fastnade på
allt & alla. Sen mojsade dem in den i all mjöl och
rullade den tills degbiten förvanlats till vita mjölbollar.
Sen attackerar man den russin. Och inte ett russin.
Utan nästan ett helt russinpaket. Så duktiga.
Penslingen gick det väl sådär med, inte det lättaste
att pensla degmjölklumpar fulla med russin.
Så jag, med min lilla lilla hjärna... tänkte att det går väl att
hälla, försiktigt, ägget över? Allt äggslime hälldes över och
där stod jag och låtsades som ingenting. In med det i ungnen
bara, ingen som märker nåt... eller? - STEKT ÄGG.
Det blev alltså stekt ägg över den vita lusseskapelsen fullt med
russin, mumma? Njae, jag stod inte direkt i kön till provsmakningen.
Men, skratta fick jag. Dem är så söta dem små liven.


Puss & kram




Förresten,
jag fick en fiskbulle i ögat idag.
Mosad, halvuppäten söndetuggad fiskbulle.
Den liksom rann ner längs kinden i citronsås.
Jag säger det igen, ååh vad söta dem små liven är ;)

Kommentarer
Postat av: drKotte

Så fasansfullt roligt, varför hörde jag inte talas om fiskbullen?! Och hur kom den in i ditt öga?



Russebullarna var ju en syn för gudarna, särskilt de där små knortarna som presenterades så hjärtknipande gulligt. "Ä de hä en luttzebulle?"



Ja man undrar ju...

2008-12-10 @ 19:48:45
URL: http://onkeltuca.blogspot.com
Postat av: Sussie [ Bloggdesigner & Frisörtips ]

heeej! :)

Vi måste ju ta en fika snart igen :)

Var mysigt sist! kanske träffar på några härliga fyllegubbar igen ;D

2008-12-10 @ 20:33:27
URL: http://sussie.blogg.se/
Postat av: Jill

Åh, myyyysiga barn du har! :D Hahahaa.. :D

2008-12-10 @ 23:59:15
URL: http://jiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0