Gammal kärlek





Det här är min gamla kärlek, Smedstorps Piggelin.
Julafton 2002 låg det endast ett litet kuvert under granen.
Jag öppnade det och i där låg det ett kort på Pigge där det
stod: - "Vill du bli min matte?" . Jag hade fått min första minihäst.
Då var Piggis bara bäbis och dagen efter åkte vi och hämtade honom.
Åhhh jag minns min glädje fortfarande.
Pigge var mitt allt, min ögonsten. Jag hängde med honom jämt.
Jag körde in honom, åkte pulka efter honom, gjorde konster med honom.
Han kunde sitt och ligg och var min alldeles egna circusponny! :-)
Men jag blev äldre och han kom i skymundan.
Trots detta blir han så glad när jag kommer ut i hagen med kameran
och pussar och fotar oss i olika vinklar, hästen bara lyser upp och man
ser verkligen hur glad han blir! Kanske han minns våran tid tillsammans?
Tiden innan jag blev en självupptagen tonåring som bara tänkte på ridning
och glömde bort min circustid med Piggis? Söt är han iaf, min lilla gris!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0