Behövde prata av mig lite...

Jag kan inte sova, i och för sig har jag bara försökt i 25 min men endå... Har varit så flera dagar i rad nu, förutom igår då jag sov med Fredrik.. för då sover jag alltid så himla bra. Jag somnar direkt. Ligger i sängen gör jag nu, lyssnar på lugna favoriter (ovanligt att jag gör det kvälls/nattetid...) och hör regnet som öser ner utanför min lilla stuga. Har nå konstigt tak på stugan, så det hörs väldigt bra när det regnar. På något sätt är det mysigt, sådär höstmysigt. Jag älskar hösten, jag älskar stora tjocka tröjor, jag älskar raggsockor, jag älskar halsdukar, jag älskar långkarlsonger, jag älskar varma kläder och framför allt älskar jag mössor. Jag älskar att bara krypa ner såna här kvällar, i en filt i soffan, höra ljudet av regn och blåst, ha några tända ljus och en bra film, och självklart den man älskar. Det finns fanimej inget bättre. Så kan jag ha det. Då vill jag att tiden skall stanna, men ... så är inte fallet just nu. Så tiden kan gärna gå lite fortare. Har en del som rör sig i mitt huvud just nu, lite oro om jag ska vara helt ärlig. Jag är en sån som säger "jaja, det lööööser sig!" ... men det här måste lösa sig NU.. nu på direkten. Helst igår typ. Det blir lite svårt, men jag är ju en Linnsey, så jag säger bara att det löser sig. För det är klart det gör det? :-) Jag hatar att behöva oroa mig för saker, jag lever i nuet. Jag lever idag, vad som händer imorn, vare sig om jag är levande eller död angår mig inte nu. Jag tänker bland annat på min framtid, huvudet värker och jag vet precis vad jag vill. Och det är så jävla ledsamt att det inte går. Vad vill jag då bli? Jag har inga drömmar om något... mäklare har jag alltid velat bli som yngre, då min pappa jobbade som det (han slutade för 2 år sedan). Men jag insåg ganska snabbt att jag har inte hjärna för att bli det, så är det bara. Annars har jag inga andra drömmar. Ikväll har jag funderat på en himla massa jobb jag kan tänka mig, mäklarassistent, djursjukvårdare, florist, fritidsledare eller dagbarnvårdare. Men jag vet verkligen inte. Tusenmiljonermiljarder tankar i mitt huvud och jag känner att jag verkligen måste ringa min mentor imorn. Haha stackarn, han måste tro jag är knäpp. Sen är det ju lite annat skit också, men som jag inte tänker dela med mig av här, inge större och inget intressant. Bara oro för framtiden. Jag vet vad jag vill, men åter igen... går det? Och går det att fixa nu? Nej ni ska inte behöva lyssna på mitt gnäll och oro.

Hästen då? Min Silfri, som jag köpt, alldeles själv. De senaste veckorna har han och jag verkligen kommit närmre varandra, vilket är så himla superkul! Han är en riktig guldklimp. Helmysig från backen, häftig att rida på (förutom när han trillskas och ska bocka.. morr...) och så underbart snygg!! Jag längtar bara tills hans fläskiga mage är borta (min med för den delen) och han har byggt massa muskler, och ryggmuskler... och... åhhh. Han kommer bli så snygg. Målet är att nästa vår ska vi komma igång ordentligt att träna för instruktör och i sommar blir det tävlingar. Hoppas att min plan lyckas, annars väntar jag ett år till. Jag har ingen brådska egentligen. Men drömmar kan man väl få ha? Han kommer bli en såååå fin 4gångs häst tror jag, eller hoppas jag i alla fall. Han är ju inte töltsatt, men när jag sitter på honom nu känns det verkligen att den kan komma, så tuff känsla! Min lilla bebis unghäst. Som Fredrik och jag bilade ca. 100 ggr till uppsala för att träffa några ggr innan köpet (eller ja, egenetligen var det ca 3 gånger men endå). Han är bäst, eller båda mina grabbar är bäst förresten. I just love them.

Sen fick familjen ett häftigt erbjudande idag, tåldes att tänka på. Mamma och pappa är osäkra, Robin och jag är ganska säkra på vad vi vill. Det blir väl att tänka ett par dagar till... så får vi se. Tar vi detta erbjudande lär ni få höra om det ;-)

Jag behöver pengar, heltidsjobb & en lägenhet.
Sen har jag fanimej allt en människa kan önska sig.

Nu ska jag verkligen försöka sova, IGEN. Godnatt.

Nu är curly sue på radion, bara Mia vet vad vi tänker på när den spelas... ;-) haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0